Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



TVOŘTE S NÁMI KVALITNÍ OBSAH: VÝSLEDKY ANKETY NA MAGAZÍNU



Od března letošního roku zjišťoval Magazín Healthcomm, člen rodiny odborných edukačních projektů Health communication, mezi lékárníky a farmaceutickými asistenty důležité informace, které ho posunou k atraktivnímu a vyhledávanému obsahu.

Průzkum formou ankety běžel nejen na samotném Magazínu, ale své názory jeho prostřednictvím mohli také vyjádřit účastníci letošních on-line kongresů, které pořádala sekce Healthcomm Professional.

Cílem bylo zjistit, jaké rubriky a témata čtenáře Magazínu nejvíce zajímají a co by si přáli v budoucnu v jeho obsahu najít. Zjištění z bezmála 200 preferencí z průzkumu pomohou redakci lépe sladit ediční plán časopisu s potřebami a zájmy cílové skupiny - lékárníků a farmaceutických asistentů.

Jaká témata by si čtenáři rádi přečetli v Magazínu?

V anketě mohli respondenti napsat, jakou problematiku by si chtěli osvěžit, popřípadě o ní načerpat nové informace prostřednictvím článku na Magazínu. Kde jim chybí informace?

Stejně jako v průběžných vyhodnoceních ankety (po 60 a 110 vyplněných) by čtenáři uvítali více článků o lékových interakcích. Častým poptávaným tématem byly také novinky z lékárenského sortimentu a obecně nové trendy léčby a výzkumy s kandidátními látkami na léky. V pořadí zájmu se pak objevila témata jako alergie, intolerance, kanabinoidy v léčbě, podpora funkce jater nebo tradiční téma, které lékárníky zajímá zejména v praxi, a to je výdej doplňků stravy a léků skupině těhotných a kojících klientek lékárny.

Poptávka po novinkách kopíruje také výsledek zájmu o jednotlivé formy sdělení na Magazínu, kde Novinky ze sortimentu patří mezi stálé rubriky. Nejčastěji respondenti uvedli, že je zajímají odborné články (téměř 65 % čtenářů), dále právě na obsahu vyhledávají rubriku Novinky ze sortimentu nebo Sezonní produktové tipy. Tradičně Magazín boduje u čtenářů se svými soutěžemi, zejména s šesti 3D soutěžemi, které vždy v ročníku proběhnou. Aktuálně "běží" 3D soutěž KDE SE VZALY ŠKOLNÍ TAŠKY? Počty otevření 3D soutěží se drží každoročně na předních příčkách zájmu o jednotlivé nasazené příspěvky na Magazínu. Vstupuje do nich v průměru přes 800 až 900 čtenářů - zaměstnanců českých lékáren.

Magazín čte pravidelně 32 % respondentů a 56, 7 % ho čte nepravidelně. Ochutnávku nových článků a rubrik přináší Magazín ve svých týdenních newsletterech. Pokud krátké anotace lékárníky zaujmout, projdou si i další články z obsahu. Mohou zde najít například i dva letošní seriály, a to výpravnou sérii do historie českých léků od PharmDr. Tomáše Arndta SLAVNÉ ČESKÉ LÉKY, který v září pokračuje již 8. dílem, nebo velmi inovativní formu aktuality ze světa vývoje a výzkumu nových molekul s přidaným komentářem odborníka, Mgr. Karla Šlegra: NADĚJNÉ MOLEKULY. Úspěšné seriály zveřejněné v posledních letech na Magazínu nabízí také samostatná záložka SERIÁLY. Připomenou si tak můžou Zapomenuté lékové formy, Eponyma v lékárně, Minerální abecedu nebo sérii článků o účincích jednotlivých minerálních solí dle Dr. Schusslera z ročníku 2021 (i toto téma se objevilo v TOP 20 preferovaných tématech ankety).

Všechna poptávaná témata si redakce zaznamenala a bude se snažit zajistit autory, kteří se jich ujmou a zpracují je pro čtenáře Magazínu. Jistě se tak zvedne i číslo průměrného zobrazení stránek www.hcmagazin.cz, které je v letošnímu ročníku zatím přes 14.000 zobr. / měsíc.

Redakce Magazínu Healthcomm si výsledků průzkumu velmi váží a zasadí se o to, aby obsah časopisu co nejlépe odpovídal potřebám a zájmům čtenářů. V nejbližší době se zaměří na rozšiřování nabídky článků, jak si je přáli čtenáři v anketě.

Redakce si cení důvěry čtenářů a bude se i nadále snažit o to, aby jim přinášela kvalitní a užitečný obsah! Děkujeme, že s námi chcete tvořit zajímavý obsah! 

Chramst

Zpět

TÝDEN ŠTÍTNÉ ŽLÁZY

Letos se koná již 17. ročník osvětové kampaně Týden štítné žlázy. Cílem kampaně, která poběží od 25. do 31. května 2025, je zvýšit povědomí veřejnosti o poruchách štítné žlázy, což může pomoci lépe a včas diagnostikovat pacienty, kteří o svém onemocnění nevědí, protože je často bezpříznakové. Včasný záchyt a léčba předejdou možným komplikacím. O nemocné se štítnou žlázou se stará nově čím dál víc praktiků, kteří uleví přetíženým endokrinologickým ordinacím. Neléčená porucha štítné žlázy může nepříznivě ovlivnit krevní oběh, srdeční frekvenci nebo výkonnost. Odborníci pak v rámci Týdne štítné žlázy upozorňují veřejnost na nové možnosti léčby.

MIMOŘÁDNÁ AKTIVITA KLÍŠŤAT

Pokud se v následujících dnech chystáte do přírody, zpozorněte. Český hydrometeorologický ústav zveřejnil mapu nejvyššího stupně aktivity klíšťat na většině území ČR. Prakticky celé území ČR je od poloviny května v nejvyšším 5. stupni „mimořádné“ aktivity klíšťat. Nejvíce případů klíšťové encefalitidy zatím letos hlásí Moravskoslezský kraj a velké nárůsty na celém území se dají očekávat v květnu. V loňském roce se v celé ČR nakazilo 670 osob, což představuje nárůst o 32 % oproti roku 2023. Riziko přisátí infikovaného klíštěte je extrémně vysoké již i v městských parcích nebo v zahradách a změna klimatu umožňuje klíšťatům přežívat dokonce ve vyšších nadmořských výškách. Pokud ještě nejste očkovaní, je možné využít tzv. zrychlené očkovací schéma – dvě dávky během 15 dnů, při němž ochrana nastu-puje již do jednoho měsíce od prvního očkování. Zdravotní pojišťovny očkování plně hradí lidem nad 50 let, ostatní na něj mohou čerpat příspěvky v rámci preventivních programů pojišťoven.

ŠÍŘÍ SE ŽLOUTENKA TYPU A

Podle Státního zdravotního ústavu (SZÚ) máme během prvních čtyř měsíců roku více případů infekční žloutenky typu A (450), než bylo celkem za roky 2021 až 2023. Loni bylo evidováno za celý rok 636 případů. Nakažených je ale s největší pravděpodobností mnohem více. Onemocnění hepatitidou A se týká všech krajů, ale nejvíce jich hlásí Středočeský (87), Moravskoslezský (83) a Praha (73 případů). Nemoc se podle SZÚ kromě dětské populace šíří také mezi dospívajícími a mladými dospělými a dále mezi lidmi s rizikovým chováním, především mezi závislými na drogách a mezi lidmi bez domova. Nyní v Praze proto probíhá očkování terénních pracovníků, kteří přicházejí do úzkého kontaktu s osobami žijícími na ulici a uživateli drog. Inkubační doba virové hepatitidy A je 14 až 50 dní, nejčastěji 30 dní. Období nakažlivosti začíná již ve druhé polovině inkubační doby, kdy je již virus přítomen ve stolici, tedy zpravidla jeden až dva týdny před začátkem samotného onemocnění. Základem prevence důsledná hygiena, k dispozici je i očkování. Není povinné ani hrazené, ale řada zdravotních pojišťoven na něj v programech prevence přispívá. Jeho cena se pohybuje kolem 1.700 korun za jednu vakcínu, přičemž k dlouhodobému účinku se doporučují dvě dávky.

NAVRHNĚTE SESTRU ROKU

Odstartoval další, již 24. ročník prestižní oborové soutěže Sestra roku. Přihlašování kandidátů je možné prostřednictvím webu soutez-sestraroku.cz či e-mailem na registrace@soutez-sestraroku.cz.

DOPORUČUJEME